Tumam Gumrahi Nafs Ki Gumrahi Main Pinhan Hain - Article No. 1092
تمام مکاری نفس کی گمراہی میں پنہاں ہیں - تحریر نمبر 1092
مولانا محمد جلال الدین رومی رحمتہ اللہ علیہ بیان کرتے ہیں کہ تمام گمراہیاں اور برائیاں نفس کی مکاریوں میں پوشیدہ ہیں۔ نفس کی اصلاح کرواور اگر تم نے نفساتی خواہشات پرقابو پالیا تم اعلیٰ مراتب کے حقدار ٹھہرو گے۔
بدھ 7 ستمبر 2016
حکایات رومی رحمتہ اللہ علیہ :
شیطان کی فطرت میں جلاڈالنا وہ چوروں کا استاد ہے۔ مغرفت کی باتیں شیطان پھنسانے کے لئے کرتا ہے۔ قوم نوح علیہ السلام قوم عادعلیہ السلام ‘ نمرود‘ ابولہب ‘ بلعم باعوروغیرہ کو اسی نے تباہ کیا۔ شیطان کہتا ہے کہ میں نے اپنی جانب سے کوئی منہ کالانہیں کیا۔ میں تونیک اور بددونوں کو ظاہر کردیتا ہوں اور میں خدا نہیں کہ نیک وبدبناؤں میں توکڑوے خشک درخت کوکاٹ دیتا ہوں۔ چونکہ دل کا خشک ہونا ہی جرم ہے اور وہ آب حیات کو جذب کرنے والا نہیں ہوتا اس لئے خشک ہوجاتا ہے۔ کڑوی شاخ کو اچھے کے ساتھ پیوند کرکے وصل دی تو اس کے باوجود میں اثر کرکے اصلاح ہوجاتی ہے۔ اس لئے شاید حق سے پیوست ہو کرمیری اصلاح ہوجائے۔
مقصود بیان :
مولانا محمد جلال الدین رومی رحمتہ اللہ علیہ بیان کرتے ہیں کہ تمام گمراہیاں اور برائیاں نفس کی مکاریوں میں پوشیدہ ہیں۔ نفس کی اصلاح کرواور اگر تم نے نفساتی خواہشات پرقابو پالیا تم اعلیٰ مراتب کے حقدار ٹھہرو گے۔ جب تم اپنی اصلاح کرنے کی بجائے عذرشیطان پر ڈالو گے تو وہ جوابایہی کہے گا کہ میں نیک او ر بدبنانے کا مالک نہیں ہوں۔
حضرت شیخ ابوالعباس احمد بن یحییٰ بغدادی رحمتہ اللہ علیہ فرماتے ہیں کہ میں نے حضور سیدنا غوث الاعظم حضرت سیدنا عبدالقادرجیلانی رحمتہ اللہ علیہ سے سنا آپ رحمتہ اللہ علیہ نے فرمایا کہ میں نے چالیس سال تک عشاء کے وضو سے فجر کی نمازادا کی اور پندرہ سال تک ایک پاؤں پر کھڑے ہوکر صبح تک قرآن مجید ختم کیا۔ چنانچہ ایک رات میں ایک سیڑھی پر چڑھ رہا تھا کہ میرے نفس نے مجھ سے کہا: کاش تو ایک گھڑی سوجائے اور پھر اٹھ کر عبادت کرلے۔ جیسے ہی یہ خیال میرے دل میں آیا میں وہیں ایک پاؤں پر کھڑا ہوگیااور قرآن مجید کی تلاوت شروع کردی یہاں تک کہ میں نے اسی حالت میں قرآن مجید ختم کیا۔
شیطان کی فطرت میں جلاڈالنا وہ چوروں کا استاد ہے۔ مغرفت کی باتیں شیطان پھنسانے کے لئے کرتا ہے۔ قوم نوح علیہ السلام قوم عادعلیہ السلام ‘ نمرود‘ ابولہب ‘ بلعم باعوروغیرہ کو اسی نے تباہ کیا۔ شیطان کہتا ہے کہ میں نے اپنی جانب سے کوئی منہ کالانہیں کیا۔ میں تونیک اور بددونوں کو ظاہر کردیتا ہوں اور میں خدا نہیں کہ نیک وبدبناؤں میں توکڑوے خشک درخت کوکاٹ دیتا ہوں۔ چونکہ دل کا خشک ہونا ہی جرم ہے اور وہ آب حیات کو جذب کرنے والا نہیں ہوتا اس لئے خشک ہوجاتا ہے۔ کڑوی شاخ کو اچھے کے ساتھ پیوند کرکے وصل دی تو اس کے باوجود میں اثر کرکے اصلاح ہوجاتی ہے۔ اس لئے شاید حق سے پیوست ہو کرمیری اصلاح ہوجائے۔
(جاری ہے)
شیطان سے دلیلوں سے نہیں جیتا جاسکتا۔ حضرت آد م علیہ السلام اسماء کا علم ہوتے ہوئے بھی بہک گئے اور تمام مکاری نفس کی گمراہی میں پنہاں ہیں۔
مقصود بیان :
مولانا محمد جلال الدین رومی رحمتہ اللہ علیہ بیان کرتے ہیں کہ تمام گمراہیاں اور برائیاں نفس کی مکاریوں میں پوشیدہ ہیں۔ نفس کی اصلاح کرواور اگر تم نے نفساتی خواہشات پرقابو پالیا تم اعلیٰ مراتب کے حقدار ٹھہرو گے۔ جب تم اپنی اصلاح کرنے کی بجائے عذرشیطان پر ڈالو گے تو وہ جوابایہی کہے گا کہ میں نیک او ر بدبنانے کا مالک نہیں ہوں۔
حضرت شیخ ابوالعباس احمد بن یحییٰ بغدادی رحمتہ اللہ علیہ فرماتے ہیں کہ میں نے حضور سیدنا غوث الاعظم حضرت سیدنا عبدالقادرجیلانی رحمتہ اللہ علیہ سے سنا آپ رحمتہ اللہ علیہ نے فرمایا کہ میں نے چالیس سال تک عشاء کے وضو سے فجر کی نمازادا کی اور پندرہ سال تک ایک پاؤں پر کھڑے ہوکر صبح تک قرآن مجید ختم کیا۔ چنانچہ ایک رات میں ایک سیڑھی پر چڑھ رہا تھا کہ میرے نفس نے مجھ سے کہا: کاش تو ایک گھڑی سوجائے اور پھر اٹھ کر عبادت کرلے۔ جیسے ہی یہ خیال میرے دل میں آیا میں وہیں ایک پاؤں پر کھڑا ہوگیااور قرآن مجید کی تلاوت شروع کردی یہاں تک کہ میں نے اسی حالت میں قرآن مجید ختم کیا۔
Browse More Urdu Literature Articles
پانی کا تحفہ
Paani Ka Tohfa
بڑھیا کی بلی
Burhiya Ki Billi
ضمیر کی آواز
Zameer Ki Awaz
بیٹی کی شادی
Beti Ki Shaadi
Urdu AdabAdab Nobal PraizPakistan K Soufi ShaairOverseas PakistaniMushairyInternational Adab
Arabic AdabGreek AdabBangal AdabRussian AdabFrench AdabGerman AdabEnglish AdabTurkish AdabJapanes AdabAfrican AdabEgyptian AdabPersian AdabAmerican Adab
National Adab
ApbeetiAfsanaMazmoonInterviewsAdab NewsBooks CommentsNovelLiterary MagazinesComics WritersAik Kitab Aik Mazmoon100 Azeem AadmiHakayaatSafarnamaKahawatainAlif Laila Wa LailaTaqseem E Hind